Friday 29 April 2016

پنج ابزارلازم برای معاملات روزانه فارکس


هرکسی که بازار فارکس را اجمالا بشناسد، میداند که عرصه نیرنگهاست. در واقع این شناخت است که باعث میشود هوشمندانه در این بازار گام برداریم. بی توجهی به استراتژی معاملاتی ما را دچار فاجعه میکند اما بدتر از آن اعتماد به نفس کاذب به خود و بی احتیاطی در معاملات فارکس است.



با توجه به وسعت بازار فارکس،‌ هیچ کس بدون در نظر گرفتن مقدار سرمایه اش نمی تواند ادعا کند این بازار امن است. همیشه خطر در کمین است. اخبار بر ارزش ارزها تاثیر بی چون و چرا دارد و خطاهای انسانی نیز اجتناب ناپذیر است.
همه روزه ابزارهای جدیدی به عرصه می‌آیند اما ابزارهای مقدماتی و پایه همان است که از گذشته وجود داشته است و در زیر فهرست شده اند. شما باید از آنها استفاده کنید:

  • اخبار فارکس: در معاملات فارکس خبر ابزار بسیار مهمی است و حالا که اینترنت را در اختیار داریم می توانیم هر لحظه با خبر همراه باشیم. برخی از حرفه ای ها همیشه یک پنجره را در کنار پلت فرم معاملاتی خود باز نگه می دارند تا هر وقت خواستند خبر را پیگیری کنند.

  • مقالات فارکس: در آغاز راه به این بخش نیاز بیشتری دارید. مقالات آموزشی نقشه راه موفقیت هستند چون آنها کسانی نوشته اند که پیش از‌ شما آن مسیر را پیموده اند. تاریخچه بازار را باید بدانید. لازم است از نکات و پیچ و خم های بازار سر درآورید. به تجربه پیش‌کسوتها اعتماد کنید.این مقالات برای همه حتی حرفه ای ها قابل استفاده است.

  • مرور رویدادهای بازار توسط کارگزاران: صدها شرکت فارکس هستند که خدمات فارکس عرضه میکنند و همه مدعی هستند که بهترینند ولی بهترین راه تشخیص بهترین آنها مطالعه مقالاتی است که تحت عنوان مرور رویدادهای بازار ارائه میشود. خوب وقت بگذارید و قابل اعتماد ترین شرکت فارکس را پیدا کنید وحساب فارکس خود را با آن بگشایید. با مطالعه این مقالات بازار را بهتر خواهید شناخت.

  • تحلیل تکنیکال فارکس: در این خصوص یک بحث کلی وجود دارد: تکنیکال در برابر فوندامنتال. اما ما به این بحث وارد نمیشویم فقط می گوییم که تحلیل بازار یعنی شناخت پیچ و خم های بازار پس مهم است و ما را به مقصد نزدیک میکند. اینکه کدام مهمتر است برای ما اهمیتی ندارد فقط بدانید که مطالعه نمودارها، تحلیل روندها و بررسی جهت گیری های بازار گامهای شما را هوشمندانه تر خواهد کرد.

  • تحلیل فوندامنتال فارکس: برخی معتقدند فوندامنتال پیامد و تاثیر خبر بر بازار است و با توجه به اخبار فوندامنتال می توان روندهای بهدی بازار را پیش بینی کرد. یعنی اگر همه اخبار را بدانید اما ندانید آنها چه تاثیری بر بازار خواهند داشت دانش شما حاصلی در پی ندارد. فوندامنتال به شما کمک میکند نوسانات بازار را تحلیل کنید.

همانطور که گفتیم اینها پایه کار هستند. هر اندازه تکنولوژی پیشرفت کند و شما حرفه ای باشید از آن بی نیاز نخواهید شد. شاخصهای تکنیکال مهم هستند. با متخصصان بازار در ارتباط باشید.

No comments:

Post a Comment